2019年12月9日星期一

PENGALAMAN MENYERTAI PESTA TANGLUNG


     Saya dan kawan-kawan saya telah menyertai aktiviti yang dianjurkan oleh G12 iaitu Pesta Tanglung. Aktiviti ini merupakan aktiviti kolej. Kami menyertai aktiviti Pesta Tanglung kerana ingin mengumpul merit untuk tinggal di kolej kami pada semester kedua. Pesta Tanglung diadakan pada 29/11/2019 (Jumaat). Saya dan kawan saya yang bernama Hui Li dan Jie Yi telah masuk bahagian teknikal manakala kawan lain masuk bahagian yang lain. Pesta Tanglung mempunyai banyak bahagian seperti bahagian penyanyi, bahagian pelakon, bahagian protokol dan bahagian lain-lain. Saya,Hui Li dan Jie Yi memilih bahagian teknikal kerana kami mempunyai minat dalam bahagian ini.

     Semua orang yang telah menyertai aktiviti Pesta Tanglung telah bertungkus-lumus untuk membuat persediaan. Penyanyi dan pelakon akan pergi ke sanggar 12 untuk membuat latihan setiap malam. Mereka berlatih sehingga lewat malam setiap hari. Bagi bahagian teknikal pula, kami mencari  pelbagai background music yang sesuai bagi drama pentas. Kami juga menggunakan Power Point untuk sediakan slide bagi Pesta Tanglung. Bahagian teknikal tidak perlu pergi ke sanggar 12 setiap malam, kami boleh membuat kerja masing-masing di dalam bilik kami. Selepas habis kerja kami, kami perlu menghantar kepada ketua kami untuk membuat pemeriksaan. Jika terdapat sebarang kesilapan, kami perlu membetulkannya. 


AKTIVITI PESTA TANGLUNG
















          Pada hari Jumaat yang lepas, aktiviti Pesta Tanglung telah berjalan dengan sangat lancar. Ini semua kerana kerjasama antara pelbagai bahagian. Saya akan meyesal jika saya tidak menyertai aktiviti kali ini. Hal ini dikatakan demikian kerana saya telah mempelajari banyak perkara daripada aktiviti Pesta Tanglung. Saya juga mengenali banyak kawan-kawan yang baru semasa menyertai aktiviti ini. Hubungan saya dengan kawan saya juga semakin rapat kerana aktiviti ini. Oleh itu, saya akan menyertai akitiviti ini lagi pada tahun depan.


RAKAN AKTIVITI PESTA TANGLUNG







没有评论:

发表评论