2019年9月9日星期一

MINGGU PERKASA PUTRA 1


“UPM”的图片搜索结果
UPM
DK 1 UPM

     Pada 01/09/2019 , saya telah pergi ke Universiti Putra Malaysia, Kampus Serdang untuk melanjutkan pelajaran saya . Apabila saya tiba di Kolej 14 (Kolej Serumpun) , saya amat takut kerana tiada kawan yang saya kenali tetapi nasib baiklah kerana ibu saya menemani saya pergi ke Dewan Putra 2 untuk membuat pendaftaran . 💓 Semasa membuat pendaftaran , saya diberitahu bahawa asrama saya sedang diubahsuaikan dan bilik 308 Blok L3 yang saya dapatkan kunci tadi adalah bilik sementara saya. Ini bermakna saya hendak pindah asrama lagi 1 kali !!!!😭😭😭 Letihnya saya hendak berulang alik untuk memindah semua barang saya dari Blok L3 ke L5 . 
     
     Selepas itu , saya mulalah berpindah semua barang saya bersama keluarga saya . Saya nak mengucapkan terima kasih kepada kakak-kakak fasilitator yang membantu saya mengangkat barang-barang yang berat itu . Apabila saya tiba di bilik 308 , terdapat 2 orang rakan sebilik saya sedang membersihkan tempat mereka masing-masing iaitu Jia Xin dan Kristy . Saya seorang pemalu , oleh itu saya terus memilih tempat tidur saya dan mula membersihkannya . Seorang lagi rakan sebilik saya , Fiona masuk ke dalam bilik untuk membersihkan bilik . Saya amat bersyukur kerana ketiga-tiga rakan sebilik saya sangat baik hati😆😆 . Kami tolong-menolong sepangjang minggu perkasa putra sesi 2019/2020 walaupun tidak sama kursus . 


“kolej 14 UPM”的图片搜索结果
KOLEJ SERUMPUN


“kolej 14 UPM”的图片搜索结果
DEWAN PUTRA 2
RAKAN SEBILIK SAYA

     Semua pelajar baharu UPM bangun awal dan tidur lewat sepanjang miggu perkasa putra tetapi kami masih berasa seronok kerana dapat mengenali kawan-kawan yang baru . Makanan yang disediakan juga sangat sedap dan berkhasiat kerana mempunyai buah-buahan dan sayur-sayuran . Pada hari ketiga minggu perkasa putra , saya sangat bergetar kerana hendak mendaftar kursus masing masing . Kursus yang saya ambil merupakan Bacelor Komunikasi manakala fakulti saya ialah Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi (FBMK) . Saya dan coursemate saya mendaftar dengan pilih waktu yang sama supaya memudahkan kami untuk belajar bersama-sama . 


MAKANAN MINGGU PERKASA PUTRA

“fbmk UPM”的图片搜索结果
FBMK

     Kami hendak pergi ke dewan besar UPM untuk mendengar pelbagai taklimat seperti taklimat HEPA dan taklimat keselamatan jalan raya sebagai seorang pelajar baharu UPM . Pada 04/09/2019 , pelajar baharu hendaklah pergi ke dewan besar untuk menyertai majlis ikrar bersama naib canselor . Kami diwajibkan memakai baju putih dan seluar hitam sepanjang majlis tersebut . Selepas majlis ikrar , kami benar-benarlah mahasiswa di UPM .


“dewan besar UPM”的图片搜索结果
DEWAN BESAR UPM

KENANGAN SELEPAS MAJLIS IKRAR

     Akhir tibalah hari Ahad (08/09/2019) yang saya nanti-nantikan kerana hari tersebut merupakan hari terakhir minggu perkasa putra sesi 2019/2020 .😁😁 Ini bermakna saya tidak perlu bangun pada pukul 5:30 pagi setiap pagi dan tidur lewat . Selepas bersarapan , kami telah menyertai program putra kehidupan iaitu menanam pokok di UPM . Program ini tamat maka tamat jugalah minggu perkasa putra sepanjang seminggu ini !!!!✌✌
     

     
     









没有评论:

发表评论