2019年11月3日星期日

PENGALAMAN KEMBARA BANGKOK, THAILAND

     Saya telah melancong ke Bangkok dengan tiga orang sahabat saya pada bulan Julai yang lalu. Pelancongan ini merupakan pelancongan kali pertama saya bersama sahabat-sahabat saya. Kami bertolak pada 4 Julai 2019 hari Khamis. Kami bercadang untuk melancong di Bangkok selama 6 hari iaitu hingga 9 Julai 2019 hari Selasa. Tujuan trip ini adalah untuk melancong dengan sahabat-sahabat saya sebelum kami masuk universiti.


     Kami tiba di Lapangan Terbang Don Mueang, Bangkok dengan gembira.  Kami bercadang untuk makan tak berhenti dalam trip kali ini. Selepas tiba di Bangkok, kami pun menaik teksi ke tempat tinggal yang kami tempah iaitu Hostel Happy Monkey. Kami memilih hostel ini kerana lokasinya amat mudah untuk kami ke mana-mana. Lokasi hostel terletak di Pratunam.


LAPANGAN TERBANG DON MUEANG BANGKOK

HOSTEL HAPPY MONKEY
     
     Saya dan sahabat-sahabat saya pergi ke Safari World Bangkok pada hari yang kedua. Kami pergi dengan syarikat pelancongan bagi melawat ke Safari World Bangkok. Hal ini dikatakan demikian kerana kami tidak fasih bagi bahasa Thai. Oleh itu, pemangu pelancong akan membimbing kami semasa kami berada di Safari World Bangkok. Kami telah nampak banyak jenis binatang di situ seperti gajah, singa, harimau, lumba-lumba, ular dan lain-lain. Kunjangan ini amat menarik hati kami.


ZIRAFAH DI SAFARI WORLD

     Seterusnya, kami juga pergi ke pasar malam di Bangkok. Bangkok mempunyai banyak pasar malam seperti Talad Neon Night Market, Ratchada Rot Fai Train Market, JJ Green Night Market dan lain-lain. Kami telah memilih Talad Neon Night Market kerana ia dekat dengan Hostel Happy Monkey. Kami membeli baju, cenderamata, makanan dan lain-lain.


TALAD NEON NIGHT MARKET


    Saya sangat gembira bagi pengalaman kembara kali ini kerana dapat melancong dengan sahabat-sahabat saya ke luar negara. Saya berharap dapat melancong dengan mereka lagi kerana ingin mempunyai kenangan yang indah dengan mereka. Bukan senang untuk melancong bersama sahabat-sahabat kerana masa lapang masing-masing tak sama. Nasib baiklah kali ini dapat melancong dengan sahabat-sahabat yang saya sayangi. 


SAYA DAN SAHABAT-SAHABAT SAYA





没有评论:

发表评论