2019年10月25日星期五

MINGGU KE-7 SEM 1

     Minggu ini saya akan menduduki 2 ujian pertengahan semester iaitu kursus Pengenalan kepada Komunikasi Massa dan Pengenalan kepada Teori Komunikasi. Waktu ujian kursus Pengenalan kepada Komunikasi Massa ialah pada hari Isnin manakala bagi kursus Pengenalan kepada Teori Komunikasi pula ialah pada hari Selasa. Pada hari isnin , saya pulang ke kolej selepas habis kuliah  Bahasa Melayu Tinggi lalu terus mengulang kaji kerana saya masih ada beberapa jam lagi untuk menduduki ujian tersebut.  Selepas itu , saya dan rakan-rakan saya pun keluar ke kampus untuk menduduki ujian kami. Kami semua berasa amat getar kerana kami masih tidak tahu bentuk soalan itu susah atau senang untuk dijawab. 

     Selepas habis jawab ujian tersebut , saya dan rakan-rakan risau akan markah kami kerana kami berpendapat bahawa soalan yang disediakan oleh Dr. Julia agak susah. Kami semua tiada keyakinan boleh dapat markah yang baik dalam ujian kali ini😣. Walau bagaimanapun , saya memberitahu kepada rakan-rakan saya bahawa kami masih ada satu ujian lagi, marilah kami fokus kepada ujian itu. Nasib baik rakan-rakan saya tidak berasa sangat sedih dan teruskan perjuangan kami lagi untuk ujian yang satu lagi. 
   
     Pada hari Selasa, saya dan rakan-rakan saya pergi ke DKAP untuk menduduki ujian kami. Masa ujian kursus Pengenalan kepada Teori Komunikasi ialah pada waktu pagi. Selepas lebih kurang satu jam, saya dan rakan-rakan saya pun keluar daripada kelas tersebut kerana telah habis menjawab ujian. Kami berasa amat gembira kerana soalan yang ditanya masih boleh kami jawab. Kemudian, kami pergi ke Old Flat untuk makan sarapan, selepas habis jawab ujian barulah kami rasa lapar😂.

   Pada hari Rabu, saya dan rakan-rakan saya pergi ke bazaar kolej kami. Sebelum ini, kami tidak ke bazaar tersebut kerana ada ujian. Oleh itu, kami pun melawat ke bazaar tersebut selepas habis ujian kami😁 . Walaupun bazaar tersebut mempunyai banyak jenis makanan , tetapi harganya agak mahal juga. Saya dan rakan-rakan bercadang untuk kongsi makanan antara satu sama lain supaya dapat menjimatkan wang masing-masing. Makanan di bazaar tersebut sedap juga dan saya berharap akan ada lagi bazaar tersebut secepat mungkin.



MAKANAN DI BAZAAR



没有评论:

发表评论