2019年10月19日星期六

MINGGU KE-6 SEM 1

     Minggu ke-6 merupakan minggu permulaan peperiksaan pertengahan sem 1 . Saya telah menduduki peperiksaan subjek Bahasa Melayu Tinggu yang bertempat di DKAP pada hari Isnin (14 Okt 2019) . Peperiksaan subjek ini merupakan peperiksaan pertama kali bagi saya di UPM . Oleh itu , saya berasa amat bergetar kerana sudah lama saya tidak menduduki peperiksaan . Peperiksaan tersebut ditetapkan pada pukul 8:15 pagi tetapi Dr. Hasnah memberitahu kepada kami bahawa ada sedikit masalah teknikal namun peperiksaan akan mula lambat sedikit . Peperiksaan subjek ini mengandungi 60 soalan objektif yang hendak dijawab di atas kertas OMR dengan menggunakan pensel 2B . Pada pukul 9 pagi , kami pun mula menjawab soalan peperiksaan subjek ini .


     Selepas tamat peperiksaan Bahasa Melayu Tinggi , saya hendak pergi ke Universiti Malaya untuk menghadiri konvokesyen abang saya . Abang saya belajar di UM dengan mengambil kursus kejuruteraan . Oleh sebab saya perlu menduduki peperiksaan Bahasa Melayu Tinggi , saya tidak dapat hadir diri dengan awal .  OLeh itu , saya pergi ke UM dengan pengangkutan awam . Selepas tiba di UM , kawan saya yang belajar di UM membawa saya ke Dewan Tunku Canselor untuk bertemu dengan keluarga saya . Saya amat bersyukur kerana saya mempunyai kawan yang belajar di UM , kalau tidak saya pasti akan sesak jalan di UM 😂😂 . Apabila saya tiba di Dewan Tunku Canselor , majlis konvokesyen abang saya telah tamat tetapi saya masih sempat untuk bergambar dengan ahli keluarga saya . Kami telah mengambil banyak gambar kerana ini merupakan perkara yang sangat bangga bagi keluarga saya . Saya berasa amat bangga dengan abang saya kerana dia telah tamat pengajian dia dengan keputusan yang agak cemerlang . Selepas tamat konvokesyen abang saya, kami sekeluarga bersama saudara saya pergi ke Puchong untuk makan malam .




MAJLIS KONVOKESYEN DI UM


MAJLIS KONVOKESYEN ABANG SAYA DI  UM

MAKAN MALAM DI PUCHONG




















没有评论:

发表评论