2019年10月5日星期六

MINGGU KE-4 SEM 1

     Pada 30 Sept , akhirnya saya dapat pergi ke kelas pengucapan awam yang dikuliahkan oleh Dr. Wan Anita . Sebab minggu pertama hingga ketiga tidak dapat hadir ke kelas pengucapan awam merupakan cuti Hari Lahir YDPA , Hari Malaysia dan juga isu jerebu . Kelas pengucapan awam ini mula pada pukul 5 petang hingga 8 malam dan bertempat di DKAP . Kelas ini merupakan kelas yang paling lewat kerana kelas hari yang lain hanya hingga pukul 4 petang sahaja. Apabila mula kelas pengucapan awam , saya berasa sedikit getar kerana saya ingat semua pelajar hendak berucap di depan pentas . Nasib baiklah kelas kali pertama pengucapan awam hanya perlu mendengar Dr. Wan Anita berkuliah sahaja.

     Pada hari Rabu iaitu 2 Okt , fakulti saya iaitu Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi (FBMK) telah menganjurkan Program Wacana Sasterawan Negara Ke-14 di Dewan Za'ba , FBMK. Program ini telah membawa kedatangan Ybhg. Dr. Siti Zainon Binti Ismail ke UPM . Saya dan coursemate saya mendaftar di depan Dewan Za'ba sebelum program tersebut mula . Kami juga dapat roti dan sebotol air mineral yang dibekalkan oleh fakulti kami . Dr. Siti Zainon telah berkongsi pengalaman  beliau kepada kami . Selepas tamat program ini , kami dikehendaki menulis laporan secara berkumpulan tentang ilham yang kami pelajari melalui program ini .


PROGRAM WACANA SASTERAWAN NEGARA KE-14


DEWAN ZABA

     Selepas tamat program tadi , kami pun pergi ke Latar Siswa untuk makan tengah hari . Saya dan coursemate saya pesan waffle dan karbonara sebagai makan tengah hari kami😍😍 . Harga yang ditetapkan tidak mahal sangat kerana waffle hanya berharga RM3 dan karbonara berharga RM5 sahaja👍👍. Makanan yang dijual di Latar Siswa sangat sedap dan berharga patutan. Pelajar dapat bertanggung  harga yang ditetapkan oleh penjual kerana mereka tidak menetapkan harga yang terlalu tinggi. Sebagai contoh , burger berhanya RM3 dan fish and chips berharga RM3 sahaja . Kami menaiki bas UPM ke Dewan Kuliah 1 untuk kelas yang seterusnya selepas habis makan tengah hari .


MAKANAN DI LATAR SISWA











1 条评论: